VR-project
In dit innovatieve en unieke proefproject proberen we jeugd via Virtual Reality te triggeren en bieden we hen deze originele mogelijkheid om te proeven van wat boogschieten op de wip allemaal te bieden heeft. Het concept en de gekozen aanpak is uniek en werd of wordt nog nergens eerder toegepast.
Via specifieke initiaties in hun eigen klaslokaal wordt gewerkt met het skill-based exergame Holopoint waarbij op een eenvoudige en snelle manier gebruik kan worden gemaakt van pijl en boog in een virtual reality omgeving.
De essentiële sportelementen in deze virtuele toepassing en in de praktijk zijn héél gelijklopend. Door de aard van de opbouw en de laagdrempelige instaplevels is het ideaal om de speler te laten proeven van de uitdagende sport die boogschieten op staande of liggende wip is.
Deze schoolinitiaties worden opgebouwd rond een individuele en persoonlijke beleving voor de leerlingen in samenwerking met ervaren coaches uit ons jeugd+netwerk. Alle kinderen zullen in de klas via een VR-bril het spel kunnen uittesten. Na afloop worden de leerlingen ook uitgenodigd op de lokale sportclub of gilde voor een tweede, uitgebreidere kennismaking met de VR-bril mét aansluitend een real-life initiatie rond de sport zelf. Er wordt zo een duidelijke link gelegd tussen de virtuele en deze real life versie op de lokale club. De exergame-VR-beleving, waarbij beweging en intensiteit centraal staan, zet zo naadloos en direct aan tot effectief sporten in een sportclub.
Traditionele sporten en technologie gaan zo hand in hand en zorgen voor een unieke ervaring voor de kinderen.

